‍Chemistry World:  Dr. Sami Sajjadifar

‍Chemistry World: Dr. Sami Sajjadifar

در این وبلاگ مطالب تخصصی شیمی آلی مطرح و درج خواهد شد ( برای دیدن مطالب متنوع تر به قسمت آرشیو بروید).
‍Chemistry World:  Dr. Sami Sajjadifar

‍Chemistry World: Dr. Sami Sajjadifar

در این وبلاگ مطالب تخصصی شیمی آلی مطرح و درج خواهد شد ( برای دیدن مطالب متنوع تر به قسمت آرشیو بروید).

سوالات و جواب سوالات شیمی رشته ریاضی کنکور ۸۹

دبیران گرامی برای دانلود مواد و وسایل مورد نیاز برای آزمایشگاه شیمی دروس مقطع متوسطه می توانید ژی دی اف زیر را دانلود کنید:  

 دانلود مواد و وسایل دروس شیمی مقطع متوسطه 

=======================================================

دانش آموزان عزیز به خاطر شما توانستم تا دیری از شب سوالات و جواب سوالات شیمی رشته ریاضی کنکور ۸۹ را آماده نمایم و شما می توانید از طریق لینک زیر آن را دانلود کنید. امید است قبل از حضور در جلسه بتوانید این سوالات را بیابید و دانلود نمایید.  فایل زیر به صورت پی دی اف است.

دانلود سوالات شیمی و جواب سوالات رشته ریاضی کنکور ۸۹   

 

خوشبختانه لینک شد و شما می توانید دانلود کنید.   

مژده: به زودی سوالات شیمی رشته تجربی کنکور 89 را برای دانلود و استفاده دانش آموزان عزیز در همین قسمت خواهم گذاشت.  

موفقیت شما آرزوی اینجانب است.  

=========================================================  

نظر همکاران و دانلود سوالات و جوابهای اینجانب در ادامه موجود است حتماً ببینید:  

 

برای دانلود سوالات و همچنین جواب ها ادامه را ببینید.

 

سلام من جدیداً با سایت شما آشنا شدم و سایت خیلی خوب و به درد خوری است خصوصاً اینکه پرسش و پاسخ هم دارید. ‏
من تعدادی سؤال شیمی دارم و متاسفانه هنوز نتوانسته ام جواب قانع کننده ای برای آنها بیابم امیدوارم در این سایت بتوانم ‏جواب آنها را از شما بگیرم.‏
من دبیر شیمی استان فارس-شهرستان جهرم  هستم و می توانم سایت شما را به تمامی همکاران و  دانش آموزانم پیشنهاد کنم. ‏خواهش می کنم در پاسخگویی به سؤالاتم همکاری کنید. بی نهایت سپاسگزارم.‏
من سؤالات کنکور 89 و پاسخ آنها را دیدم به نظر من پاسخ سؤالات 202  و 205  اشتباه است.سؤال202 گزینه 3،سؤال 205 ‏گزینه 3 صحیح است.‏
سؤالات 219 و 230 دو پاسخ صحیح دارد. سؤال 219 گزینه های 3و4 و سؤال 230 گزینه های 1و4 صحیح است.(اگر اشتباه ‏برداشت کرده ام لطفاً برایم توضیح دهید.)‏
سؤالات: لطفاً برای سؤالات 207 و208 و 221و233 توضیح بیشتری دهید. متشکرم. ‏ 

برای دانلود سوالات و جوابهای این قسمت روی لینک زیر کلیک کنید: 

  

part 1 of answers- konkor 89 - riazi - chemistry


پاسخ:
دبیر گرامی سرکار خانم سهیلا لطیفی
عرض ادب و احترام فراوان و خسته نباشید خدمت شما دارم
از اینکه با صبر و حوصله مسائل را پیگیری می کنید به شما خداقوت می گویم در اسرع وقت جواب سوالات را براب دانلود بر روی وبلاگم خواهم گذاشت برای استفاده عموم.   با احترام فراوان - سجادی فر 

=======================================================

با عرض سلام خدمت شما استاد گرامی
از اینکه در این سایت تصمیم گرفته اید که به سؤالات شیمی پاسخ دهید واقعاً خوشحالم. همیشه به دنبال سایتی بودم که بتوانم ‏با طرح سؤال اطلاعاتم را به روز کنم و حالا که با سایت شما استاد گرامی آشنا شدم به جرات می گویم که سراغ هیچ سایت ‏دیگری نمی روم و سایت شما را به همه معرفی خواهم کرد. ان شاء الله در این راه موفق و موید باشید.‏
سؤالات:‏
‏1- در مدل اتمی بور هر چه از هسته دورتر می شویم فاصله ی ترازها کمتر می شود.چرا؟

‏2-یک گرم از یک نمونه ی سدیم کربنات متبلور را حرارت دادهایم تا به طور کامل تجزیه شود حجم ‏CO2‎‏ خارج شده در شرایط ‏استاندارد برابر با 6/89 می باشد.تعداد آب تبلور نمونه کدام است؟ (10 – 9 – 8 – 12 )‏

‏3- انحلال پذیری یک نمک در آب در دمای 80 درجه برابر 50 و در دمای 20 درجه برابر با 30 گرم در 100 گرم آب است.اگر 270 ‏گرم محلول سیر شده با دمای 80 درجه را تا دمای 20 درجه سرد کنیم طوری که به محلول سیر شده در این دما برسیم چند گرم ‏نمک رسوب می کند. (7/27 – 36 – 108 – 54) لطفاً برای این سؤال توضیح بیشتری داده و اگر فرمول تستی هم دارد بنویسید.‏

‏4-  ‏x‏ مول متانول در دمای 300 درجه در ظرف واکنش مناسبی وارد می کنیم اگر در مدت 20 ثانیه متانول با سرعت متوسط 04/0 ‏مول بر ثانیه تجزیه شود و در پایان ثانیه بیستم ،    4  مول گاز در ظرف موجود باشد ‏x‏ چقدر است؟(2 – 4/2 – 6/2- 8/2 )‏
CH3OH CO + 2 H2                                                                                                                 ‎‏   ‏

‏5- در واکنش ‏H2S(g) + I2(g) ↔ 2HI(g) + S(s) ‎‏  با افزایش مقدار ید جامد، مقدار و غلظت بقیه ی گونه ها چگونه تغییر می ‏کند؟(واکنش تعادلی است)‏

‏6- در یک اتم چند الکترون با خصوصیات زیر یافت می شود؟ 3=‏n ‎‏  و 50=‏Z‏  ( آیا برای شمارش الکترونها اربیتال ‏‎3d‏ را هم در ‏نظر می گیریم؟در چه صورت در نظر گرفته می شود یا نمی شود؟ لطفاً دو حالت را توضیح دهید.)‏

‏7- 100 میلی لیتر محلول سود برای رسیدن از ‏PH=13‎‏ به ‏PH=12‎‏ باید چند میلی لیتر آب به آن افزود؟

‏8-خاصیت بازی آمین نوع سوم از نوع دوم و اول کمتر است با اینکه گروه الکترون دهنده ی بیشتری دارد آیا دلیل آن فقط به ‏خاطر ممانعت فضایی گروه های متیل است؟ یا دلیل دیگری دارد؟

‏لطفا پاسخ سؤالات همکاران را نیز روی سایت قرار دهید تا ما هم استفاده کنیم.موفق باشید.‏ 

======================================================== 

همکاران گرامی و دانش آموزان عزیز برای دانلود سوالات و پاسخهای اینجانب روی لینک زیر کلیک کنید

دانلود سوالات و پاسخها قسمت دوم سوالات

نظرات 10 + ارسال نظر
لادن بروشان دوشنبه 14 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 11:19 ق.ظ

سلام جناب دکتر سجادی فر از اینکه با وبلاگتون آشنا شدم خیلی خوشحالم،متاسفانه افتخار شاگردی شما رو نداشتم ، اما واقعا به شاگرداتون برای داشتن همچین استادی تبریک میگم ...
داشتم گشتی تو اینترنت میزدم که سوالای کنکورو ببینم،البته الان دانشجوام، اما ازکنکور پارسال به بعد که خیلی خوب برا کنکور درس میخوندم نگاه کردن به سوالای هر سالش برام جالبه!
امسال برا دیدن سوالا و جوابای کنکور به وبلاگ شما برخوردم ... از اینکه اینقدر به فکر دانش آموزا هستید و جوابا رو براشون تهیه کردید خیلی خوشحالم...کاش همه اساتید مثل شمادلسوز دانش آموزاشون بودن،
فقط وبلاگتون یه مشکلی داره اینکه عکساشو توی سایت غیر معتبر آپلود کردین و الان اون سایت فیلتر شده و عکسا رو وبلاگتون دیده نمیشن!!!!
صمیمانه براتون ارزوی موفقیت میکنم

لادن خانم من هم به شما سلام و عرض ادب دارم
البته سوالات رو گذاشتم که همه استفاده کنند برای همه. و خوشحال میشم که همه استفاده کنند. از اینکه شما هم با حرفهاتون باعث دلگرمی ما میشی متشکرم و امیدوارم همیشه ایام موفق باشید. دوستدار موفقیت شما
راستی از تذکرتان متشکرم سعی می کنم حتی المقدور عکس ها درست کنم.
ممنون
سجادی فر - سه شنبه ۱۵/۴/۱۳۸۹ ساعت ۵/۸ صبح

الهه پنج‌شنبه 17 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 07:35 ب.ظ http://www.summergirl89.blogfa.com

سلام خسته نباشید.
من یه سوال راجع به شیمی ۲ داشتم میشه جوابشو تو وبلاگم ارسال کنین؟؟؟؟؟؟
تو لامپ کاتدی تامسون بعد این که مسیر انحراف رو کشف کرد چیجوری تونست به فرمول e/m برسه؟
خواهش میکنم جواب بدین چون به عنوان تحقیق بهمون دادن و جواب دادنش خیلی تاثیر داره.
مرسی از وبلاگ عالیتون.

من الان ایران نیستم به محض اینکه برگشتم جوابشو برایتان می فرستم
سجادی فر - کنار دریای مدیترانه - لبنان

مستر ایرانی دوشنبه 21 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 06:36 ب.ظ http://mrtarkhan.blogfa.com

سلام دکتر سامی .

خوبی ان شا الله ؟

خوب خدارو شکر.

مدتی نبودید ؟ هر چی می اومدم رو وبلاگتون ریدایرکت می شد رویه سایت پرت !!! (البته گلا بلاگ اسکای مدتی اینطوری بود! فکر کنم هک شده بود)

دکتر یه انجمن زدیم خوشحالمون می کنی اگه یه سر بزنی :

http://www.forum.ir-std.info

به اینم سر بزن :

http://www.link.ir-std.info

این کنکور آزاد و دولتی خیلی آسون بودند امسال فقط دولتیه یه خورده فیزیکش سخت بود.

مستر ایرانی شما چطوری؟
دوران پیش دانشگاهی یادت میاد عجب دورانی بود. خدایی خیلی اوقات خیلی اذیت می کردید ولی با این اینکه من هم مقابله به مثل می کردم ولی دید بدی نسبت به شما نداشتم و دیدی که با هم دوست شدیم.
آرزومند موفقیت شما در مراتب بالاتر
سجادی فر

سبحان سه‌شنبه 22 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 05:34 ب.ظ

سلام آقای دکتر احوالت چطوره .نیستی. دلم خیلی واست تنگ شده.الان متوجه شدم که رفتی لبنان. انشالا که خوش گذشته باشه.منم دیگه درس تمام کردم بی صبرانه منتظر جواب امتحان کارشناسی ارشد هستم ولی چه زود دیر شد. میخوام یه بار دیگه از تمام زحماتی که واسه ما کشیدی تشکر کنم انشالا شیرینی فارغ تحصیلی دکتری شما رو بخوریم.راستی من میخوام از این تابستان بشینم آلی بخونم به نظر شما چه کتابهایی بخونم و اهمیت کاربرد طیف تو مقطع ارشد چقدره.میخوام وقتی رو صندلی ارشد نشستم تو درس کم نیارم.

سبحان جان سلام
به زودی برمی گردم حضوراْ منو ببین تا اسم کتابها را برات بگم
جمعه بر می گردم

سبحان چهارشنبه 23 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 06:34 ب.ظ

سلام.زیارت قبول. ما رو از دعای خیرتون محروم نفرمایید.انشالا

مستر ایرانی پنج‌شنبه 24 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 05:46 ق.ظ http://mrtarkhan.blogfa.com

سلام.

رفتی لبنان ؟

واسه ما هم دعا کن.

سوقاتی یادت نرههههههههههههههه ...

سهیلا لطیفی یکشنبه 3 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 11:05 ق.ظ

سلام من جدیداً با سایت شما آشنا شدم و سایت خیلی خوب و به درد خوری است خصوصاً اینکه پرسش و پاسخ هم دارید. ‏
من تعدادی سؤال شیمی دارم و متاسفانه هنوز نتوانسته ام جواب قانع کننده ای برای آنها بیابم امیدوارم در این سایت بتوانم ‏جواب آنها را از شما بگیرم.‏
من دبیر شیمی استان فارس-شهرستان جهرم هستم و می توانم سایت شما را به تمامی همکاران و دانش آموزانم پیشنهاد کنم. ‏خواهش می کنم در پاسخگویی به سؤالاتم همکاری کنید. بی نهایت سپاسگزارم.‏
من سؤالات کنکور 89 و پاسخ آنها را دیدم به نظر من پاسخ سؤالات 202 و 205 اشتباه است.سؤال202 گزینه 3،سؤال 205 ‏گزینه 3 صحیح است.‏
سؤالات 219 و 230 دو پاسخ صحیح دارد. سؤال 219 گزینه های 3و4 و سؤال 230 گزینه های 1و4 صحیح است.(اگر اشتباه ‏برداشت کرده ام لطفاً برایم توضیح دهید.)‏
سؤالات: لطفاً برای سؤالات 207 و208 و 221و233 توضیح بیشتری دهید. متشکرم. ‏

دبیر گرامی سرکار خانم سهیلا لطیفی
عرض ادب و احترام فراوان و خسته نباشید خدمت شما ارسال می دارم
از اینکه با صبر و حوصله مسائل را پیگیری می کنید خداقوت به شما می گویم در اسرع وقت جواب شما را ارسال خواهم نمود.
سجادی فر

سهیلا لطیفی پنج‌شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 04:08 ب.ظ

سلام بی نهایت از لطف شما متشکرم امیدوارم در راه خدمت به مردم موفق و پیروز باشید و پله های ترقی را طی نمایید.

سهیلا لطیفی پنج‌شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 04:15 ب.ظ

با عرض سلام خدمت شما استاد گرامی
از اینکه در این سایت تصمیم گرفته اید که به سؤالات شیمی پاسخ دهید واقعاً خوشحالم. همیشه به دنبال سایتی بودم که بتوانم ‏با طرح سؤال اطلاعاتم را به روز کنم و حالا که با سایت شما استاد گرامی آشنا شدم به جرات می گویم که سراغ هیچ سایت ‏دیگری نمی روم و سایت شما را به همه معرفی خواهم کرد. ان شاء الله در این راه موفق و موید باشید.‏
سؤالات:‏
‏1- در مدل اتمی بور هر چه از هسته دورتر می شویم فاصله ی ترازها کمتر می شود.چرا؟

‏2-یک گرم از یک نمونه ی سدیم کربنات متبلور را حرارت دادهایم تا به طور کامل تجزیه شود حجم ‏CO2‎‏ خارج شده در شرایط ‏استاندارد برابر با 6/89 می باشد.تعداد آب تبلور نمونه کدام است؟ (10 – 9 – 8 – 12 )‏

‏3- انحلال پذیری یک نمک در آب در دمای 80 درجه برابر 50 و در دمای 20 درجه برابر با 30 گرم در 100 گرم آب است.اگر 270 ‏گرم محلول سیر شده با دمای 80 درجه را تا دمای 20 درجه سرد کنیم طوری که به محلول سیر شده در این دما برسیم چند گرم ‏نمک رسوب می کند. (7/27 – 36 – 108 – 54) لطفاً برای این سؤال توضیح بیشتری داده و اگر فرمول تستی هم دارد بنویسید.‏

‏4- ‏x‏ مول متانول در دمای 300 درجه در ظرف واکنش مناسبی وارد می کنیم اگر در مدت 20 ثانیه متانول با سرعت متوسط 04/0 ‏مول بر ثانیه تجزیه شود و در پایان ثانیه بیستم ، 4 مول گاز در ظرف موجود باشد ‏x‏ چقدر است؟(2 – 4/2 – 6/2- 8/2 )‏
CH3OH CO + 2 H2 ‎‏ ‏

‏5- در واکنش ‏H2S(g) + I2(g) ↔ 2HI(g) + S(s) ‎‏ با افزایش مقدار ید جامد، مقدار و غلظت بقیه ی گونه ها چگونه تغییر می ‏کند؟(واکنش تعادلی است)‏

‏6- در یک اتم چند الکترون با خصوصیات زیر یافت می شود؟ 3=‏n ‎‏ و 50=‏Z‏ ( آیا برای شمارش الکترونها اربیتال ‏‎3d‏ را هم در ‏نظر می گیریم؟در چه صورت در نظر گرفته می شود یا نمی شود؟ لطفاً دو حالت را توضیح دهید.)‏

‏7- 100 میلی لیتر محلول سود برای رسیدن از ‏PH=13‎‏ به ‏PH=12‎‏ باید چند میلی لیتر آب به آن افزود؟

‏8-خاصیت بازی آمین نوع سوم از نوع دوم و اول کمتر است با اینکه گروه الکترون دهنده ی بیشتری دارد آیا دلیل آن فقط به ‏خاطر ممانعت فضایی گروه های متیل است؟ یا دلیل دیگری دارد؟

‏لطفا پاسخ سؤالات همکاران را نیز روی سایت قرار دهید تا ما هم استفاده کنیم.موفق باشید.‏




[ بدون نام ] یکشنبه 2 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 04:51 ب.ظ

جمع کن بساطتو آقا خجالت بکش!!!!!!!!!!!!
تو هنوز غلط املائی فارسی داری بعد اسم خودتو گذاشتی آقای دکتر!!!!!!!!!!!!!!!!

تشکر می کنم از رفتار درست و مودبانه ی شما . من حاضرم از شما املاء درست کلمات را یاد بگیرم ولی شما چه؟
حالا تو چرا داری می سوزی؟ اگر راستش را بگی من حاضرم کمکتان کنم. البته می خواستم کامنت شما را حذف کنم ولی چون دیدم بی انصافی کردید گفتم به گفته ی ناقص شما جوابی داده باشم هر چند آن را لایق جواب نمی دیدیم.

در ضمن من که نگفتن دکترم ولی جنابعالی بی سوادی که نمی دانی طبق قانون هر دانشجوی دکتری که امتحان جامع را سپری کرده باشد می تواند از کلمه دکتر برای خود استفاده کند. حالا دیدی که هم بی ادبی و هم بی انصاف . به هر حال از عدل و انصافتان متشکرم.

مضافاً نگفتی من باید از چه خجالت بکشم. از اینکه تو داری می سوزی یا مشکلی پیش آمده و ما نمی دانیم

رابعاً فکر نمی کنم کسی که برای دانشجویان و دانش آموزان خودش داره از جان و دل مایه می ذاره باید خجالت بکشه.

خداوند همه ما را به لطف و رحمت خودش ببخشد. در درگاه الهی جنابعالی و من و همه برای کلمه کلمه ای که می نویسیم مسئول هستیم و جوابگو.
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد