‍Chemistry World:  Dr. Sami Sajjadifar

‍Chemistry World: Dr. Sami Sajjadifar

در این وبلاگ مطالب تخصصی شیمی آلی مطرح و درج خواهد شد ( برای دیدن مطالب متنوع تر به قسمت آرشیو بروید).
‍Chemistry World:  Dr. Sami Sajjadifar

‍Chemistry World: Dr. Sami Sajjadifar

در این وبلاگ مطالب تخصصی شیمی آلی مطرح و درج خواهد شد ( برای دیدن مطالب متنوع تر به قسمت آرشیو بروید).

برگشت از سفر معنوی مکه مکرمه و مدینه منوره

روز ۲۰ تیرماه با پرواز ۵۰۸۷ از جده به تهران برگشتیم و روز ۲۲ به ایلام آمدیم در روزهای بعد از مشکلات این سفر و ابعاد مختلف أن خواهم نوشت.  

تصویری از اینجانب در لابی هتل ابراج المنسی در مکه:  

http://s1.picofile.com/file/6971991946/IMG_1813.jpg 

====================================================== 

مشکلات:  

۱- اخذ ویزا  و صدور ویزا برای ایرانیان

۲- هنگام عبور از مرز و تاخیر چند ساعته 

۳- دید بسیار منفی وهابیون نسبت به ایرانی ها و برخورد نامناسب با ایرانی ها 

۴- تقیه کردن در مورد بعضی از اعمال مانند قنوت نخواندن و مهر نماز نذاشتن و ...   

۵- هوای نامطلوب عربستان خصوصاْ جده و بالاجبار مسافرت با اتوبوس و وضعیت بد اتوبوسهای عربستان  

۶- خریدهای بیش از اندازه خانم های ایرانی در بازارهای بنجولی عربستان 

۷- عدم وجود امنیت برای خانم های ایرانی که به تنهایی  برای خرید اقدام می کنند. 

۸-  افت ارزش هر روزه پول ایران در مقایسه با ریال عربستان و دیگر کشورهای عربی در حالیکه پول عربستان در مقایسه با دلار آمریکا هیچگونه افتی ندارد( ۱۰۰ دلار آمریکا=۳۷۴ ریال عربستان) .  

۹-

======================================================  

- در کنار خانه خدا توسط وهابیون و اهل فهد کاخهایی سر به فلک کشیده ساخته که چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند و این خلاف نشان دادن عظمت خانه خداست.  

تصویر زیر را ببینید و بعد قضاوت کنید   

http://s1.picofile.com/file/6971954724/IMG_1839.jpg 

 

- گفته می شود سعودی ها جائیکه امام زمان(عج) موقع ظهور ندا می دهد انا المهدی یعنی بین حجر اسماعیل و مقام ابراهیم را با دوربینهای مخصوص به شدت زیر نظر دارند و با لیزرهایی قوی نشانه رفته اند که مثلاْ به خیال خام خود ایشان را به هنگام ظهور بکشند.  

-  در سال قبل یکی از کتابهایی که توسط سعودی ها برای تضعیف تشیع در بین ایرانی های و دیگر مسلمانان تکثیر شد این بود ؛ بزرگترین دروغ تاریخ؛ که در مورد وجود نازنین امام زمان (عج) بوده است که تشیع با این دروغ بزرگ خود را امیدوار کرده است.

====================================================== 

توصیه ی ایمنی و سفرارشهایی برای زائران بیت الله الاحرام و مدینه منوره:  

- اولاْ تا می توانید خریدهای خود را در ایران انجام دهید تا بلکه از این رهگذر فرصتی برای ایرانیان پیش آید و از این باب فرجی و گشایشی شود و اقتصاد خودمان رونق یابد. ما ایرانی جماعت اگر نمی توانیم از قید خرید بگذریم لااقل این سفره پهن شده بگذاریذ در داخل کشورمان باشد .  

- اگر به همراه خانم و بچه ها سوار تاکسی شدید به هیچ عنوان قبل از خانم و بچه هایتان پیاده نشوید چون هیچ گونه اطمینانی به تاکسی های مکه وجود ندارد.

- حتی المقدور در شهر مکه خرید نکنید و بیشترین فرصت را در حرم امن الهی به راز و نیاز با معبود بپردازید.  

- در مکه و مدینه سفارش بسیار بر ختم قرآن و ادای نمازهای قضا شده است شاید می توان گفت این دو عمل جزء اعمالی هستند که بر آنها تاکید شده است.  

-  برای خرید در عربستان حتماْ دلار تهیه کنید که حدود ۲۰ درصد به منفعت شماست.هرگز برای خرید از پول ایرانی استفاده نکنید.  

- هر نفر مجاز است حدود ۴۰ کیلو وسایل به همراه داشته باشد و به ازاء هر کیلو اضافه حدود ۷۰۰۰ تومان جریمه می شود. البته بعضی اوقات محدودیت وجود ندارد و آن هم شانسی است. آب زمزم جزء ۴۰ کیلو محاسبه نمی شود. 

-  محرم شدن اولین بار در مسجد شجره (که نزدیک مدینه و خارج از شهر مدینه است)می باشد و برای بار دوم در مسجد تنعیم که نزدیک مکه است احرام انجام می شود و کرایه دقیق آن برای رفت و برگشت ۶ ریال عربستان است کرایه رفت و برگشت بر عهده تور نیست زائرین خود باید برای احرام مجدد اقدام نمایند و ماشین دربست کنند یا از مدیر کاروان برای این کار کمک بگیرند. 

- زیارت دوره هم در مدینه انجام می شود و هم در مکه که دیدن از جاهای تاریخی و مهم هر دو شهر می باشد مانند صحرای عرفات در مکه و کوه احد در مدینه. 

- اگر برای بار اول است که به زیارت آمده اید بار اول را به همراه همه زیارت کنید و اعمال را انجام دهید و برای بار های بعدی توصیه اینجانب این است که از گروه جدا بشید و راحت است که خودتان به تنهایی اعمال را انجام دهید.  

- حتماْ حتماْ به پیرمردها و پیرزنهایی که توان انجام اعمال خود را ندارند کمک کنید چون افرادی که این کار مهم را انجام می دهند به طور حتم برای بارهای بعدی دعوت می شوند.  

- به هنگام رویت کعبه برای اولین بار حتماْ حداقل ۳ آرزو مهم از خداوند سبحان طلب کنید که گفته می شوند حتماْ برآورده می شوند. برای ظهور آقا امام زمان(عج) و طول عمر با عزت مقام معظم رهبری ( حفظهم الله) نیز دعا فراموش نشود.  

-

-