‍Chemistry World:  Dr. Sami Sajjadifar

‍Chemistry World: Dr. Sami Sajjadifar

در این وبلاگ مطالب تخصصی شیمی آلی مطرح و درج خواهد شد ( برای دیدن مطالب متنوع تر به قسمت آرشیو بروید).
‍Chemistry World:  Dr. Sami Sajjadifar

‍Chemistry World: Dr. Sami Sajjadifar

در این وبلاگ مطالب تخصصی شیمی آلی مطرح و درج خواهد شد ( برای دیدن مطالب متنوع تر به قسمت آرشیو بروید).

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نورایلام، اولین نشریه شیمی دانشگاه پیام نور را منتشر کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نورایلام، اولین نشریه شیمی دانشگاه پیام نور را منتشر کرد.

به گزارش ملکشاهی آنلاین، " دکتر سامی سجادی فر" عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور ایلام اولین نشریه شیمی دانشگاه پیام نور را منتشر کرد.

دکتر سجادی فر در گفتگو با ملکشاهی آنلاین، گفت: این نشریه Iranian Chemical Communication نام دارد و از سال 2013 انتشار آن از طریق آنلاین شروع شده و در واقع اولین نشریه تخصصی شیمی دانشگاه پیام نور کشور است.

وی اظهار کرد: این نشریه در کلیه گرایش های شیمی مقاله هایی که حاصل کارهای پژوهشی اساتید و دانشجویان و محققین سراسر کشور را می پذیرد و تا کنون مقالاتی از دیگر کشورهای جهان نیز دریافت و پذیرش کرده است.  اداره کردن یک نشریه تخصصی بسیار کار حرفه ای و سختی است و وقت زیادی را می طلبد. این نشریه به زبان انگلیسی منتشر می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور ایلام درخصوص هدف از راه اندازی این نشریه گفت: یکی از مسائلی که همیشه مرا آزار می داد خروج ارز از کشور به خاطر چاپ مقالات محققین و اساتید دانشگاهی بوده و هست. راه اندازی یک سری نشریه یکی از رویاهای من بود که با راه اندازی این نشریه تخصصی تا حدودی به هدف خود رسیدم.

دکتر سجادی فر افزود: این نشریه متعلق به دانشگاه پیام نور بوده و کلیه هزینه های آن را دانشگاه پیام نور پرداخت می کند. البته تا کنون هزینه ی آنچنانی نداشته است. برای هر جلد حدود 6 تا 7 میلیون تومان هزینه دارد که هزینه بسیار پایینی است. این نشریه می تواند هزینه های مربوطه را تأمین کند.

سرپرست پارک علم و فناوری استان ایلام گفت: این نشریه از طریق پایگاه استنادی علوم جهان اسلام یعنی ISC  پذیرش و سایت شده است.

وی تصریج کرد: نشریه ICC از طریق انلاین مقاله دریافت می کند و کلیه مراحل داوری های علمی و ادبی یعنی گرامری از طریق انلاین انجام می گیرد. این نشریه به صورت فصلنامه یعنی چهار جلد در سال بوده که تا کنون 8 جلد آن از طریق آنلاین و 2 جلد از طریق کاغذی چاپ شده است. محققین ایران می توانند از طریق وب سایت http://icc.journals.pnu.ac.ir آخرین نتایج پژوهش های خود در زمینه های مختلف شیمی را ارسال نمایند.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور اذعان کرد: سیاستهای غلط حاکم بر وزارت علوم یکی از مهمترین وجه این جهت گیری توسط اساتید بوده است. پس از چهار دهه آموزش، پژوهش، فناوری و تکنولوژی و نهایتاً تجاری سازی حتی نام وزارت علوم به علوم، تحقیقات و فناوری تغییر یافت و سیاستهای در حال تدوین نیز خوشبختانه روندی بهتری پیدا کرده و هنوز جای چکش کاری و بهتر شدن دیده می شود. امیدواریم آرزوی چاپ مقاله ی آی اس آی تبدیل به یک مرض غیر قابل علاج نشه و نهادینه نشود.

دکتر سجادی فر در پایان گفت: با رویکردی جدید که در بدنه سیاست گذاری وزارت علوم دیده می شود خیلی امیدواریم تغییری جدی در ارزیابی اساتید دانشگاه جهت ارتقاء علمی و امتیازبندی ملاحظه شود و به این ترتیب این مریضی علاج شود. در واقع مهمترین هدفی که در راه اندازی این نشریه ما به دنبالش بوده ایم یکی ایجاد پایگاهی امن و مطمئن برای چاپ مقالات محققین ایرانی بوده است و اینکه ارز بی خودی از کشور خارج نشود و حتماً این نشریه در دراز مدت تبدیل به اعتباری نه تنها برای دانشگاه پیام نور بلکه برای جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

منبع خبر: ملکشاهی انلاین

http://malekshahionline.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=4757:%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86-%D9%86%D8%B4%D8%B1%DB%8C%D9%87-%D8%B4%DB%8C%D9%85%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D9%85-%D9%86%D9%88%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D9%84%D8%A7%D9%85&catid=56:citynews&Itemid=2

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد