‍Chemistry World:  Dr. Sami Sajjadifar

‍Chemistry World: Dr. Sami Sajjadifar

در این وبلاگ مطالب تخصصی شیمی آلی مطرح و درج خواهد شد ( برای دیدن مطالب متنوع تر به قسمت آرشیو بروید).
‍Chemistry World:  Dr. Sami Sajjadifar

‍Chemistry World: Dr. Sami Sajjadifar

در این وبلاگ مطالب تخصصی شیمی آلی مطرح و درج خواهد شد ( برای دیدن مطالب متنوع تر به قسمت آرشیو بروید).

دومین کنفرانس دانشجویی شیمی ایران

اطلاعیه ای که از طریق انجمن شیمی برای این کنفرانس دریافت کردم، عیناً در وبلاگ شخصی برای استفاده دانشجویان تحصیلات تکمیلی درج می کنم.
وب سایت کنفرانس:

www.siscconf.ir



با یاری خداوند متعالدانشگاه گیلان
با همکاری انجمن شیمی ایران، به منظور ارتقاء سطح علمی و فکری پژوهشگران کشور و ایجاد محیط مناسب برای برقراری ارتباطات علمی و تبادل افکار،دومین کنفرانس دانشجویی شیمی ایرانرا  با حضور پژوهشگران و علاقمندان این رشته در تاریخ14 الی 16مهرماه ۱۳۹۴برگزار می‌نماید. از کلیه اساتید، دانشجویان، پژوهشگران، صنعتگران، مراکز پژوهشی و صنعتی جهت شرکت در این همایش علمی دعوت به عمل می‌آید. 

برنامه ریزی به منظور حضور «پروفسور پیتر ولهارد» و اختصاص دو سخنرانی برای ایشان

اختصاص یک Special Issue  از مجله «Iranian Journal of Catalysis» جهت چاپ مقالات برتر 

 تعدادی از برنامه های پیش بینی شده در خلال کنفرانس:

- بازدید از اماکن فرهنگی، گردشگری و طبیعت بکر گیلان

- برگزاری اولین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانشجویان شیمی کشور
-
برپایی نمایشگاه فرهنگی و هنری استان گیلان در حاشیه برگزاری کنفرانس
-
برگزاری مسابقات جانبی در خلال برگزرای کنفرانس
- برگزاری کارگاه های نوین با رویکردی نوآورانه
-
برگزاری میزگردهای بحث و بررسی مسایل روز علمی و آموزشی دانشجویان کشور و بررسی آلودگی های ممکن از جانب صنعت بر روی محیط زیست

-
بازدید از موزه میراث روستایی استان گیلان، نگین فرهنگی و معماری شمال کشور
-
بازدید از اماکن فرهنگی، تفریحی و تاریخی کلانشهر رشت، دروازه تمدن
-
برگزاری سخنرانی های کلیدی توسط اساتید برجسته داخلی و خارجی
-
بازدیدهای علمی با رویکردی متفاوت و تخصصی در گرایش های مختلف با همکاری انجمن صنایع شیمیایی دانشکده علوم پایه و کمیته ارتباط با صنعت تیم اجرایی و دانشگاه

جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت کنفرانس  WWW.SISCConf.guilan.ac.ir یا WWW.SISCConf.ir   مراجعه نمائید. 

دبیرخانه دومین کنفرانس ملی دانشجویی شیمی ایران

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نورایلام، اولین نشریه شیمی دانشگاه پیام نور را منتشر کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نورایلام، اولین نشریه شیمی دانشگاه پیام نور را منتشر کرد.

به گزارش ملکشاهی آنلاین، " دکتر سامی سجادی فر" عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور ایلام اولین نشریه شیمی دانشگاه پیام نور را منتشر کرد.

دکتر سجادی فر در گفتگو با ملکشاهی آنلاین، گفت: این نشریه Iranian Chemical Communication نام دارد و از سال 2013 انتشار آن از طریق آنلاین شروع شده و در واقع اولین نشریه تخصصی شیمی دانشگاه پیام نور کشور است.

وی اظهار کرد: این نشریه در کلیه گرایش های شیمی مقاله هایی که حاصل کارهای پژوهشی اساتید و دانشجویان و محققین سراسر کشور را می پذیرد و تا کنون مقالاتی از دیگر کشورهای جهان نیز دریافت و پذیرش کرده است.  اداره کردن یک نشریه تخصصی بسیار کار حرفه ای و سختی است و وقت زیادی را می طلبد. این نشریه به زبان انگلیسی منتشر می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور ایلام درخصوص هدف از راه اندازی این نشریه گفت: یکی از مسائلی که همیشه مرا آزار می داد خروج ارز از کشور به خاطر چاپ مقالات محققین و اساتید دانشگاهی بوده و هست. راه اندازی یک سری نشریه یکی از رویاهای من بود که با راه اندازی این نشریه تخصصی تا حدودی به هدف خود رسیدم.

دکتر سجادی فر افزود: این نشریه متعلق به دانشگاه پیام نور بوده و کلیه هزینه های آن را دانشگاه پیام نور پرداخت می کند. البته تا کنون هزینه ی آنچنانی نداشته است. برای هر جلد حدود 6 تا 7 میلیون تومان هزینه دارد که هزینه بسیار پایینی است. این نشریه می تواند هزینه های مربوطه را تأمین کند.

سرپرست پارک علم و فناوری استان ایلام گفت: این نشریه از طریق پایگاه استنادی علوم جهان اسلام یعنی ISC  پذیرش و سایت شده است.

وی تصریج کرد: نشریه ICC از طریق انلاین مقاله دریافت می کند و کلیه مراحل داوری های علمی و ادبی یعنی گرامری از طریق انلاین انجام می گیرد. این نشریه به صورت فصلنامه یعنی چهار جلد در سال بوده که تا کنون 8 جلد آن از طریق آنلاین و 2 جلد از طریق کاغذی چاپ شده است. محققین ایران می توانند از طریق وب سایت http://icc.journals.pnu.ac.ir آخرین نتایج پژوهش های خود در زمینه های مختلف شیمی را ارسال نمایند.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور اذعان کرد: سیاستهای غلط حاکم بر وزارت علوم یکی از مهمترین وجه این جهت گیری توسط اساتید بوده است. پس از چهار دهه آموزش، پژوهش، فناوری و تکنولوژی و نهایتاً تجاری سازی حتی نام وزارت علوم به علوم، تحقیقات و فناوری تغییر یافت و سیاستهای در حال تدوین نیز خوشبختانه روندی بهتری پیدا کرده و هنوز جای چکش کاری و بهتر شدن دیده می شود. امیدواریم آرزوی چاپ مقاله ی آی اس آی تبدیل به یک مرض غیر قابل علاج نشه و نهادینه نشود.

دکتر سجادی فر در پایان گفت: با رویکردی جدید که در بدنه سیاست گذاری وزارت علوم دیده می شود خیلی امیدواریم تغییری جدی در ارزیابی اساتید دانشگاه جهت ارتقاء علمی و امتیازبندی ملاحظه شود و به این ترتیب این مریضی علاج شود. در واقع مهمترین هدفی که در راه اندازی این نشریه ما به دنبالش بوده ایم یکی ایجاد پایگاهی امن و مطمئن برای چاپ مقالات محققین ایرانی بوده است و اینکه ارز بی خودی از کشور خارج نشود و حتماً این نشریه در دراز مدت تبدیل به اعتباری نه تنها برای دانشگاه پیام نور بلکه برای جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

منبع خبر: ملکشاهی انلاین

http://malekshahionline.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=4757:%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86-%D9%86%D8%B4%D8%B1%DB%8C%D9%87-%D8%B4%DB%8C%D9%85%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D9%85-%D9%86%D9%88%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D9%84%D8%A7%D9%85&catid=56:citynews&Itemid=2

سرپرست پارک علم و فناوری ایلام:/اعضای هیئت علمی تنها به دنبال ارائه مقاله نباشند

سرپرست پارک علم و فناوری استان ایلام گفت: اعضای هیئت علمی تنها به دنبال ارائه مقاله نباشند بلکه با استفاده از ظرفیت های موجود با هدایت پروسه های مختلف فناوری به کمک دانشجویان گام های مفیدی در جهت توسعه ایده ها و درنهایت تجاری سازی آن ها بردارند. به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه ایلام، دکتر سامی سجادی فر در کارگاه توسعه ایده آل و تجاری سازی در دانشگاه ایلام اظهار کرد: آموزش یکی از عوامل اصلی برای رونق ظرفیت های استان در عرصه های مختلف است و این پارک به همت اساتید و مدرسان مجرب کشوری برنامه ها و کارگاه های مختلفی را در این راستا طراحی کرده و به تدریج برگزار می کند. سجادی فر با بیان اینکه برگزاری کارگاه عمومی صبح امروز برای واحدهای فناور، مرکز رشد و دانشجویان در سالن آیت الله حیدری دانشگاه ایلام برگزار شد، گفت: با برپایی این کارگاه ها می خواهیم مخاطبان به این تفکر برسند که خودمان می توانیم یک اشتغال زایی موفق بدون حمایت های دولتی ایجاد کنیم. سرپرست پارک علم و فناوری استان ایلام با بیان اینکه دومین کارگاه توسعه ایده و تجاری سازی برای اعضای هیئت علمی دانشگاه ها برگزار می شود، گفت: این اعضا در عرصه فناوری نقش کلیدی را ایفا می کنند و آموزش این افراد در این راستا نقش بسیار مهمی دارد. وی افزود: این کارگاه می تواند تلنگری به اعضای هیئت علمی باشد که تنها به دنبال ارائه مقاله نباشند و با استفاده از ظرفیت های موجود با هدایت پروسه های مختلف فناوری با کمک دانشجویان گام های مفیدی در جهت توسعه ایده ها و درنهایت تجاری سازی آن ها بردارند. سجادی فر با اشاره به اینکه کارگاه سوم نیز برای مدیران و معاونان مراکز آموزش عالی با عنوان ارتباط دولت، صنعت و دانشگاه برگزار می شود، گفت: امیدواریم این کارگاه زمینه ای را ایجاد کند که مدیران و تصمیم گیرندگان حوزه پژوهش و فناوری استان بتوانند تصمیماتی را با توجه به پتانسیل ها موجود در استان اتخاذ کنند تا حرکتی برای رونق منطقه ایجاد شود. سرپرست پارک علم و فناوری استان ایلام با بیان اینکه کمک به رونق اقتصادی جامعه از فعالیت های علمی یکی از اهداف این مرکز است، گفت: ایجاد ارتباط مؤثر بین بخش های تحقیقاتی، تولیدی و خدماتی، جذب سرمایه های ملی و بین المللی، امکان سنجی حضور شرکت های داخلی در عرصه های بین المللی، توسعه شرکت ها نوپا، حمایتی از فعالیت های پژوهشی به منظور دستیابی به فناوری و توسعه شرکت های دانش بنیان از جمله خدمات این پارک است. وی با اشاره به مزایای استفاده از خدمات پارک علم و فناوری، گفت: معافیت مالیاتی، معافیت از پرداخت عوارض، حقوق گمرکی، سود بازرگانی و عوارض صادراتی، برخورداری از تمام مزایای حقوقی مناطق آزاد و سهولت مبادلات مالی با خارج از کشور از مزیت های استقرار در پارک علم و فناوری است. سجادی فر اضافه کرد: تاکنون تعداد 100 طرح در پارک علم و فناوری استان ایلام دریافت شده که از این تعداد با داوری 17 طرح، تعداد 15 طرح پذیرش شده است. سرپرست پارک علم و فناوری استان ایلام با اشاره به اینکه تعداد 4 اختراع نیز ثبت شده است، گفت: در سامانه ثبت نام شرکت های دانش بنیان تعداد 10 شرکت ثبت نام کرده اند که از این تعداد 2 شرکت به عنوان دانش بنیان تأیید شده اند. انتهای پیام

لینک خبر: کار نیوز و ایسنا چهارم خرداد 94


پارک علم و فناوری در دانشگاه پیام نور ایجاد می‌شود.


در این ارتباط سه تا از خبرگزاری ها مطالبی را از اینجانب در خصوص ایجاد پارک علم و فناوری آورده اند که در زیر لینک آنها موجود است:

الف: خبرگزاری دانشجو ایسنا 24 اردیبهشت ماه 94:   

http://khorasan.isna.ir/Default.aspx?NSID=5&SSLID=46&NID=77696

ب: خبرگزاری آنلاین 11 خرداد 94:

http://www.khabaronline.ir/detail/421846

پ: خبرگزاری ایلام رصد 11 خرداد 94:  

http://ilamrasad.ir/?p=18631 

ت: سایت دانشگاه پیام نور مرکز ایلام  

http://ilam-pnu.ir/index.php/2014-12-31-13-36-19/175-park-fanavari

 

=====================================================

مطالبی از خبرگزاری ایلام رصد :


دکتر “سامی سجادی فر” سرپرست پارک علم و فناوری ایلام و عضوهیئت علمی دانشگاه پیام نور در گفتگو با ایلام رصد با اعلام ضرورت ایجاد و راه اندازی پارک علم و فناوری دانشگاه پیام نور گفت: دانشگاه پیام نور، بزرگترین دانشگاه کشور بوده و دارای پتانسیل های بالقوه ای زیادی است که اگر با درک صحیحی از این نیروی عظیم بتوانیم آن را مدیریت کنیم در واقع به آبادانی کشور کمک کردیم.

وی اظهار کرد: دانشجویان و اساتید بسیار فعالی در این دانشگاه مشغول فعالیت بوده و می طلبد برای این قشر بزرگ و این دانشگاه برنامه ریزی درستی انجام شود.

سرپرست پارک علم و فناوری ایلام افزود: یکی از این برنامه ها که به پیشبرد علمی دانشگاه کمک می کند راه اندازی پارک علم و فناوری است.

سجادی فر ادامه داد: راه اندازی پارک علم و فناوری از دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی در دره سیلیکون آمریکا آغاز و در ایران نیز از حدود ۳۰ سال قبل در اصفهان سازوکار آن شروع شد.

پارک علم و فناوری گام بزرگی برای پیشرفت  دانشگاه پیام نور است

این مقام مسئول تصریح کرد: این کار به دلیل اثرگذاری بسیار بالا، در دنیا به شدت خواهان پیدا کردو امروز شاهدیم واژه هایی مثل اقتصاد دانایی محور، شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور اصطلاحاتی هستند که نشانه پیشرفت و تحول بوده و به شدت مورد استفاده حتی سیاسیون کشور و مقامات ارشد کشور هستند و این نشان می دهد که اهمیت این موضوع توسط مدیران و مسئولان به خوبی درک شده است.

وی تأکید کرد: می طلبد در این راستا حرکت منسجم و دقیقی بر مبنای آنچه که در کشور تجربه شده در این دانشگاه پیگیری جدی تری در این خصوص انجام شود و نیاز است من هم به عنوان عضو کوچکی از دانشگاه بزرگ پیام نور و پارکهای علم و فناوری تجربیاتم را در این خصوص در خدمت دانشگاه بگذارم.

دکتر سجادی فر به روند ایجاد این پارک در دانشگاه اشاره و بیان کرد: چند ماه قبل پیشنهادی از طرف اینجانب به جناب آقای دکتر سرلک مبنی بر راه اندازی پارک علم و فناوری دانشگاه پیام نور کشور ارائه شد.

وی ادامه داد: با توجه به مستندات ارایه شده و پتانسیل های و بعضاً مشکلات موجود این پیشنهاد مورد استقبال قرار گرفت و توسط معاونت پژوهش دانشگاه پیام نور این موضوع در حال بررسی است و امیدواریم به زودی زود شاهد انجام و ارایه نهایی برنامه راهبردی دانشگاه پیام نور برای راه اندازی پارک علم و فناوری و اخذ مجوز لازمه از شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشیم.

سرپرست پارک علم و فناوری ایلام راه اندازی این پارک را گام بزرگی در پیشرفت دانشگاه دانست و گفت: با ایجاد این پارک چند هدف مهم قرار است دنبال می شود که مهمترین آن کمک به تولید فناوری با کمک اساتید و دانشجویان این دانشگاه بوده و از همین طریق اشتغال زایی از طریق تولید فناوری با مدیریت بدنه دانشگاه و با کمک دانشجویان امید به زندگی و کسب و کار در بین دانشجویان پویاتر خواهد شد.

ارتباط با صنعت از اهداف پارک علم و فناوری است

سجادی فر به هدف بعدی این پارک که ارتباط بهتر با صنعت بوده اشاره و ادامه داد:یکی دیگر از اهداف این طرح وارد کردن اعضاء علمی دانشگاه به جریان صنعت در کشور بوده که مقداری لنگ می زند و از این طریق ضمن ارتباط خوب با صنعت کشور و کمک به پیشرفت آن میتوان برای دانشگاه اشتغالزایی ایجاد کند.

وی تصریح کرد:یکی از مشکلاتی که در دانشگاه پیام نور با آن روبرو هستیم ریزش دانشجو مثل دیگر دانشگاههای کشور بصورت جدی بوده و به طبع آن کم شدن کار اعضای علمی بوده که با انجام این طرح میتوان از این امر جلوگیر کرد و تعدادی از اساتید را در پژوهشکده ها و مراکز رشد مشغول فعالیت کنیم.

سجادی فر ادامه داد: بنابراین پیگیری این مهم یک تکلیف اساسی است و لزوم پیگیری آن کاملاً مشخص است و به شخصه سنگینی این مسئولیت را به خوبی درک می کنم و امیدوارم با همراهی و درایت بیش از پیش مدیران دلسوز و فهیم دانشگاه بتوانیم به اجرایی کردن این فکر برسیم.

وی در پایان تأکید کرد: امیدواریم در آینده شاهد شکوفایی اقتصاد کشور از طریق رونق اقتصاد دانش بنیان برای کاربردی کردن این مهم در اقتصاد مقاومتی باشیم. اقتصاد مقاومتی فرصت خوبی برای رشد اقتصاد دانایی محور در ایران اسلامی است.