‍Chemistry World:  Dr. Sami Sajjadifar

‍Chemistry World: Dr. Sami Sajjadifar

در این وبلاگ مطالب تخصصی شیمی آلی مطرح و درج خواهد شد ( برای دیدن مطالب متنوع تر به قسمت آرشیو بروید).
‍Chemistry World:  Dr. Sami Sajjadifar

‍Chemistry World: Dr. Sami Sajjadifar

در این وبلاگ مطالب تخصصی شیمی آلی مطرح و درج خواهد شد ( برای دیدن مطالب متنوع تر به قسمت آرشیو بروید).

پارک علم و فناوری در دانشگاه پیام نور ایجاد می‌شود.


در این ارتباط سه تا از خبرگزاری ها مطالبی را از اینجانب در خصوص ایجاد پارک علم و فناوری آورده اند که در زیر لینک آنها موجود است:

الف: خبرگزاری دانشجو ایسنا 24 اردیبهشت ماه 94:   

http://khorasan.isna.ir/Default.aspx?NSID=5&SSLID=46&NID=77696

ب: خبرگزاری آنلاین 11 خرداد 94:

http://www.khabaronline.ir/detail/421846

پ: خبرگزاری ایلام رصد 11 خرداد 94:  

http://ilamrasad.ir/?p=18631 

ت: سایت دانشگاه پیام نور مرکز ایلام  

http://ilam-pnu.ir/index.php/2014-12-31-13-36-19/175-park-fanavari

 

=====================================================

مطالبی از خبرگزاری ایلام رصد :


دکتر “سامی سجادی فر” سرپرست پارک علم و فناوری ایلام و عضوهیئت علمی دانشگاه پیام نور در گفتگو با ایلام رصد با اعلام ضرورت ایجاد و راه اندازی پارک علم و فناوری دانشگاه پیام نور گفت: دانشگاه پیام نور، بزرگترین دانشگاه کشور بوده و دارای پتانسیل های بالقوه ای زیادی است که اگر با درک صحیحی از این نیروی عظیم بتوانیم آن را مدیریت کنیم در واقع به آبادانی کشور کمک کردیم.

وی اظهار کرد: دانشجویان و اساتید بسیار فعالی در این دانشگاه مشغول فعالیت بوده و می طلبد برای این قشر بزرگ و این دانشگاه برنامه ریزی درستی انجام شود.

سرپرست پارک علم و فناوری ایلام افزود: یکی از این برنامه ها که به پیشبرد علمی دانشگاه کمک می کند راه اندازی پارک علم و فناوری است.

سجادی فر ادامه داد: راه اندازی پارک علم و فناوری از دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی در دره سیلیکون آمریکا آغاز و در ایران نیز از حدود ۳۰ سال قبل در اصفهان سازوکار آن شروع شد.

پارک علم و فناوری گام بزرگی برای پیشرفت  دانشگاه پیام نور است

این مقام مسئول تصریح کرد: این کار به دلیل اثرگذاری بسیار بالا، در دنیا به شدت خواهان پیدا کردو امروز شاهدیم واژه هایی مثل اقتصاد دانایی محور، شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور اصطلاحاتی هستند که نشانه پیشرفت و تحول بوده و به شدت مورد استفاده حتی سیاسیون کشور و مقامات ارشد کشور هستند و این نشان می دهد که اهمیت این موضوع توسط مدیران و مسئولان به خوبی درک شده است.

وی تأکید کرد: می طلبد در این راستا حرکت منسجم و دقیقی بر مبنای آنچه که در کشور تجربه شده در این دانشگاه پیگیری جدی تری در این خصوص انجام شود و نیاز است من هم به عنوان عضو کوچکی از دانشگاه بزرگ پیام نور و پارکهای علم و فناوری تجربیاتم را در این خصوص در خدمت دانشگاه بگذارم.

دکتر سجادی فر به روند ایجاد این پارک در دانشگاه اشاره و بیان کرد: چند ماه قبل پیشنهادی از طرف اینجانب به جناب آقای دکتر سرلک مبنی بر راه اندازی پارک علم و فناوری دانشگاه پیام نور کشور ارائه شد.

وی ادامه داد: با توجه به مستندات ارایه شده و پتانسیل های و بعضاً مشکلات موجود این پیشنهاد مورد استقبال قرار گرفت و توسط معاونت پژوهش دانشگاه پیام نور این موضوع در حال بررسی است و امیدواریم به زودی زود شاهد انجام و ارایه نهایی برنامه راهبردی دانشگاه پیام نور برای راه اندازی پارک علم و فناوری و اخذ مجوز لازمه از شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشیم.

سرپرست پارک علم و فناوری ایلام راه اندازی این پارک را گام بزرگی در پیشرفت دانشگاه دانست و گفت: با ایجاد این پارک چند هدف مهم قرار است دنبال می شود که مهمترین آن کمک به تولید فناوری با کمک اساتید و دانشجویان این دانشگاه بوده و از همین طریق اشتغال زایی از طریق تولید فناوری با مدیریت بدنه دانشگاه و با کمک دانشجویان امید به زندگی و کسب و کار در بین دانشجویان پویاتر خواهد شد.

ارتباط با صنعت از اهداف پارک علم و فناوری است

سجادی فر به هدف بعدی این پارک که ارتباط بهتر با صنعت بوده اشاره و ادامه داد:یکی دیگر از اهداف این طرح وارد کردن اعضاء علمی دانشگاه به جریان صنعت در کشور بوده که مقداری لنگ می زند و از این طریق ضمن ارتباط خوب با صنعت کشور و کمک به پیشرفت آن میتوان برای دانشگاه اشتغالزایی ایجاد کند.

وی تصریح کرد:یکی از مشکلاتی که در دانشگاه پیام نور با آن روبرو هستیم ریزش دانشجو مثل دیگر دانشگاههای کشور بصورت جدی بوده و به طبع آن کم شدن کار اعضای علمی بوده که با انجام این طرح میتوان از این امر جلوگیر کرد و تعدادی از اساتید را در پژوهشکده ها و مراکز رشد مشغول فعالیت کنیم.

سجادی فر ادامه داد: بنابراین پیگیری این مهم یک تکلیف اساسی است و لزوم پیگیری آن کاملاً مشخص است و به شخصه سنگینی این مسئولیت را به خوبی درک می کنم و امیدوارم با همراهی و درایت بیش از پیش مدیران دلسوز و فهیم دانشگاه بتوانیم به اجرایی کردن این فکر برسیم.

وی در پایان تأکید کرد: امیدواریم در آینده شاهد شکوفایی اقتصاد کشور از طریق رونق اقتصاد دانش بنیان برای کاربردی کردن این مهم در اقتصاد مقاومتی باشیم. اقتصاد مقاومتی فرصت خوبی برای رشد اقتصاد دانایی محور در ایران اسلامی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد